Thursday, June 12, 2008

Akhirat di Jinjing Dunia di Kelek

Terima Kasih atas respon para sahabat. Memang blog ini masih baru, dan perlu dikemas kini dari masa ke semasa. Nampaknya saya mendapat respon yang positif dari rakan-rakan semua, dan yang paling saya hargai, beberapa cadangan dan idea yang anda lontarkan membuka minda saya.



Hem, cuba lihat gambar di atas (ini adalah ehsan dari rakan baik sekelas saya masa kat Maahad Muar dulu).... terima kasih Ara.... hem.... dulu 20 tahun yang dulu.... budak-budak di atas ni tak tahu nak jadik apa bila dah besar... yang tahu.. belajar bersungguh-sungguh... sebab mak bapak kata kalau belajar pandai.. nanti senang di kemudian hari.... Dulu masa aku kat sekolah agama, paling tinggi cita-citaku nak jadik Ustazah.... mengajar agama, mengaji, fardu ain..... etc..... (hehehe... dah jadi ustazahpun).....

Tapi rupanya... kalau kita benar-benar mujahadah dalam apa jua yang kita lakukan... Insya Allah akan berjaya.... sebab tu akupun terkejut juga... bila antara rakan-rakan aku dalam kelas... masing-masing dah berjaya.. menabur bakti di bumi bertuah Malaysia ini... Ada yang dah jadi manager, pegawai (kira orang kuatla)... kat bank2 tempatan, bank negara, kerja dengan syarikat minyak antarabangsa, syarikat kumpulan GLC, syarikat komunikasi terkemuka Malaysia , tidak lupa juga ustaz, ustazah, cikgu, cikgi... yang mendidik ....... pemuda pemudi harapan bangsa....tidak kira di pusat pengajian rendah, menengah atau tinggi ......hem..... dunia tanpa sempadan....... sapa kata budak sekolah agama tak boleh ke mana.... asalkan kita tidak lupa.... yang kita sentiasa menjunjung akhirat dan dunia juga tidak kita lupakan......

2 comments:

Anonymous said...

Kak ad..kak ara skrg keje apa, tingat dia dulu best student SPM kan..(lily afzan)

Ummu Zulqarnains said...

Salam lily,

Alhamdulillah Kak Ara kerja kat Bank Negara, bukan setakat best student SPM, best employee lagi sekarang ni...(hahaha.. itu tambahan doa akak)..